August 11, 2008

Sedih...

Lame juge x mem-blog..*sigh.. actually byk bende nk tulis tp syndrome kemalasan masih melanda diri.. Report yg patut di-SUBMIT last 2 weeks still hanging gitu ajor... ape masalah aku nih??? tensen gue.. x productive langsung..
nway yesterday saya telah menerima berita yg agak buruk, one of my good friend in u* bleeding teruk after delivering her 2nd baby boy. Alhamdulillah baby nye selamat..tapi kawan saya tue Uterusnya terpaksa dibuang kerana bleeding teruk.. ya Allah menggigil hati kecil ini bile mendengar berita mcm tue.. hari ini die masuk OT for second time. Xtau ape lg Dr nak buat kat die. She's stable but still in critical condition.. Saya harap all the readers yg bace entry ini mendoakan agar kawan saya ini dapat sembuh seperti sediakala.. Semoga die berpeluang untuk kembali hidup bersama keluarganya yang tersayang especially babynya yang baru lahir...
Selalunya kite hanya mendengar berita gembira apabila ada kelahiran baru.. Semalam selepas mendengar berita itu, saya terus sebak..Bagaimana kalau hal ini terjadi kepada saya? Adakah saya akan berkesempatan melihat baby saya, menyusu dan at least memberi satu ciuman kasih sayang padanya? hanya Allah sahaja yang tahu perasaan saya ini...
Till then..Muah! muah!

6 comments:

Anonymous said...

iezma,

aku sgt sedih tengok dia semlm. tapi aku tahan sbb tak mau dia tau kita sedih tgk keadaan dia. tak nak dia sendiri rasa lemah. she has to be strong to fight for her life.

tghari tadi, aku dpt ckp with the husband. she was supposed to undergo 2nd follow-up operation but she was unstable. so kena postpone the ops until afternoon. her platlet count drops to 250000(normal is 150000 and 400000 per mm³).

m going to visit her again after work today. i will let u know the update.

we all hanya mampu doakan keselamatan dan kesihatan dia. so sama2 la kita doa ok. insyaALLAH amiin.

-sya-

Oyis said...

sedihnya... eventho x kenal dia, tp sbb baru lps melalui proses kelahiran, kita rasa simpati sgt.. kita doakan kawan awak cepat2 recover n can get back to her family as soon as possible..

iezma, understandably awak akan rasa gerun bila dgr cerita2 mcm ni, but at the same time u have to be strong and jgn fikirkan sgt benda2 negatif. bykkan solat hajat and berdoalah kpd Allah semuga semua selamat, kerana pd Dia lah satu2 nya tempat bergantung. Insya Allah, everyhting will be fine. Don't get stressed out, okay?

i am me said...

setuju dgn oyis.. altho aku tak kenal kawan ko nih tapi sedih jugak dengar berita ni.

As for you, try to focus on happier thoughts and do stuff that makes you happy. It'll help u take away all the negative thoughts. Remember.. dah tak lama lagi nak due tu so jangan stress2

Anonymous said...

betul kate kwn2 tu iezma..mase mengandung ni tak elok pk bende yg buruk2, yg negatif..sbb kalo awk sedih n murung je, baby pun akn ikut mcm tu jugak..
u have been waiting for this moment for a long time..u have to be strong!!bykkan berdo'a, buat solah2 sunat mintak pd Allah agar dipermudahkan sgl urusan bersalin..mohon yg terbaik drpd Allah..yg sll kite buat adlh, plan for the best, but do prepare ourselve for the worst..
kite pun do'akan utk kwn awk tu..smg dia diberikan kesembuhan otk sakitnye dan kesihatan yg terbaik utk dia membesarkan anak2nye..ameen..

yzmahoney said...

guys thanks a lot for the support and advices!! mmg sgt sgt memerlukannya di saat saat begini... love u guys so so much!!! mmuuaahhh

Mommy Harith Hannah said...

kak iezma,
saya doakan kawan akak tue selamat & dapat bersama2 dgn baby baru nya semula... sbg sama2 seorang ibu, sedey sgt baca cerita nie...

hopefully akak kuat semangat! jgn fikirkan sgt... semoga kelahiran ur baby nnt dipermudahkan... Amin! cheers~

- arnie -