April 27, 2009

A Quick One

Actually i've noticed this very long time..tapi malas nak pikir..however, lately it really bother me.. I have this kind weird habit..I dunno whether this thing can call habit or phsycho feeling or wateva...MOST of the time, apabila saya mempunyai sifat RAJIN dalam badan saya, pasti saya akan sakit perut dan memerut di toilet at least ONCE! pelik x? Minggu ni sahaja saya start untuk study dr subuh sampai siang... So dr start saya menghadap laptop or buku PASTInyer aura sakit perut saya akan datang dan xlame tuh mesti kene ke toilet...
kalau sekali tuh oklar..kekadang sampai berkali-kali..then i start wondering...adakah badan saya menghasilkan SATU HORMONE yg pelik apabila saya rajin?? hormone yg menyebabkan saya kene memerut sehingga beberape kali???
adakah anda mengalami seperti ape yg saya alami? Jika ade, sila kongsi bersama saya..
Till then..Muah! Muah! Muah!

5 comments:

Nurfadhlina Mohd Sharef said...

hahah..kelakau la pulak..but the positive side is leh kurus you! n bagus sbb badan akan jadi ringan n takde la ngantuk sbb pengaliran oksigen pun imrpove setelah anda memerut itu kan? oh ya, adakah anda ada rutin minuman semasa study itu? maybe air suam, or any fibre drink, which may have cause the 'activity'. or maybe ada buat exercise, ker? heheh..selamat merajinkan diri n rajin2lah juga basuh tandas tu sbb rajin guna..ngeh ngeh..

miSs inTerpReted said...

ooohhh...haku pon ada hormon ittew!! tapi bukan masa study...ussually masa pi bookstore. tp bila kluar from bookstore, sure hilang dh rasa tu. pelik x?

noris said...

xde la yzma... tp ada la rutin dia, x mo citer kt sini :P

sarahaiman@iowa said...

hahaha..awk ni klakala..ade2 je tau..mase tu psl tk blh tido sbb asik memikir je..kali ni skt perut everytime rase rajin..hehe..sorry ye wak kite ni gelakkan plak while awk rs susah hati..
tp kite tk rase itu hormonla wak n not even a disease..cume perasaan n psychology je tu...
maybe awk ade mkn ntah pape everytime study kot yg membuatkan perut awk sll tk sedap..yela, awkk kan suke mengunyah..
otherwise, kite rase bende ni lame2 akn hilang..do'a byk2 eh..isnyaAllah..

p/s:memerut tu ape wak?poop eh?
p/s lg: thanx for ur comment in my fp..suke kite bace..thanx for ur do'a k..love u!!!!

MRM said...

Mungkin ni ala2 sebab fear? It's like you don't wanna do it but you have to (mcm ambil exam la, kita tak suka but somehow we got to, so tu bile nak ambil exam perut selalu memulas, he he). Or mungkin whenever you rajin, you got this excitement to the extend sampai sakit perut tu? Awak kan ceria2 gituh and cepat excited. So bila excitement tu tinggi, maybe sbb tu la boleh jd sakit perut sbb feeling dah bercampur-baur :P

Pepandai aje nak make sense out of it walaupun tak ada medical cert :D

Whatever it is, hope you'll be able to overcome it soon and no matter what your perut feels, RAJIN is grreeat news, so keep it up gal! :)