June 23, 2008

Tagging Game ---Pertama Kali ku....

i've been tagged by tunfatimah to do this pertama kali ku Game... So enjoyce...

1. Pertama Kali ku naik kapal terbang
Not really sure.. tp rasenyer stansard 5.. pergi Japan..holiday dgn parents..

2. Pertama Kali ku beranak.
Belum pernah..tetapi sedang menunggu sgt yg menggembirakan ini..walaubagaimanapon saya pernah misscarriage sekali pada December 2005..Saya sgt sgt berase sedih ketika itu.. Semoga kehadiran baby this coming September (InsyaAllah) dapat mengubat segala kesedihan saya & hubby..Doakan kami yek!

3. Pertama Kali ku pegi oversea
Singapore kire oversea ke? then saya 1st time g singapore when i was standard 2.. memandangkan papa saya kerja KTM kami g singapore naik keretapi..7-8 jam beb the journey.. tp saya sgt suka pada masa itu kerana ade 2 tourists from Japan bg saya sweet dan ckp saya cute sgt..hehehe Jgn Jeles okay... sampai skrg saya masih berbangga org jepun ckp saya cute walaopun saya tak tau tang mana ke-CUTE-an saya.. :P

4. Pertama Kali ku dok jauh dgn family
same as Tun..mase masuk Mo*ac..eh jap salah lar..before saya dapat Mo*ac saya telah masuk ke private skool MY*M.. that skool sucks! heheh MY*M telah mengajar saya menjadi devil!! dulu masa skolah rendah saya nk ckp org bodoh pon takut.. tapi bile saye skool di MY*M selama 3 bulan SHJ..di ulangi 3 BULAN shj dgn selambanya saya boleh pgl org b**ch! But i'm so glad lepas itu i move on to Mo*ac..Walaupon skool nye x se-grand MY*M tp nilai2 murni yg diterapkan masih ade di hati ini..chewah! Hidup Mo*ac!!!

5. Pertama Kali ku menyedari diri ini gemok
Saya nk tukar tajuk ini kepada Pertama Kali ku menyedari diri ini KURUS..Jawapannya--> NEVER.. hehehe

6. Pertama Kali ku keje
As a clerk @ Maybank jln TAR..mase tue tunggu dr matrix nk masuk degree.. syiok gak..knal ramai member..in fact ade yg member sampai skrg! kerja xseberapa tp time kuar mkn plg masyuk!! G jalan-jalan mkn kat Pertama, Sogo, nasi padang, nasi beryani Insaf.. mmg mewah lar mkn mase tuh walaopon gaji rm600/month jer..hehehe

7. Pertama Kali ku bercinta
saya mengaku saya seorg yg gediks..heheh dari darjah 1 saya dah start suke sorang mamat ni..Nama die Kahlil..kami same2 masuk persembahan menyanyikan lagu "It's a Small World".. namun cinta kami xberpanjangan (uish perasannye! hehehe) kerana saya berpindah ke Kajang mase standard 2..tapi yg sebenar2 saya start fall in love kepada seseorg after i finished skool form 5..ermm xnk cite panjang2 bende nih sebab ia sgt byk meninggalkan bad memory kepada saya.. its really hurt when u lost ur 1st love..

8. Pertama Kali ku masuk cinema
Mama saya sgt suke tgk wayang..dolu-dolu kami tgk wayang di Coleseum..(skrg wayang ini hanya menayangkan filem Tamil shj..hehehe) Tapi dulu di Coleseum ini saya menonton cite Ali Setan 1, Ali setan2, Azura, Bujang and etc..so xsilap saya pertama kali ke cinema mase cite Ali Setan..ade sesape tau tahun berape??

9. Pertama Kali ku masuk wad spital
Ketika saya misscarriage...

10. Pertama Kali ku memandu
Adalah selepas saya habis SPM..terus amik drving license.. Kereta pertama saya pandu adalah honda lama mama saya WCU1771..Kemudian papa saya belikan kereta pertama saya iaitu KEMBARA!! saya sgt syayang akan kembara itu walaopon nombor plate saya agak di-anak tiri iaitu WGR771.. saya pakai kereta tu dlm 3-4tahun..kemudian saya telah bertukar kereta ketika saya sudah mula bekerja..Kereta pertama yg saya bayar sendiri hasil dari titik peluh saya bekerja sehingga skrg ...

3 comments:

i am me said...

aku suka bila ko tukar statement dr 'pertama kali rasa gemuk' to 'pertama kali perasan kurus' haha!

ps: are you sure kahlil tu bukan hubby fabulous? *ampuuuunnnn fabulous!

Anonymous said...

hehe..mcm2 1st time awk ye..
kite pertama kali tgk wayang pun tgk citer ogy n azmil mustafa..klu tak silap citer suara kekasih..suke gile citer tuh!mase tu kalu tak silap br 5thn..ikut kezen2 pi tgk..act bukan tgk pun, tp dok main2 kat tepi pintu masuk wayang tuh..wayang dulu kan bkn ade air-cond..pastu pintunye ala2 terbukak sikit gitu..dan lps tu kite tak pernah masuk cinema sehinggalah kini!!!awk mesti pecaya kan?heh..
haa..kalo tak silap kite, mase kt matrix upm =awk drive kancil putih cik ajak dulu kan sblm dpt kembara?

yzmahoney said...

tun: bukan hubby fab..muke mamat nie kemmelayuan sket..heheh

ummisarahaiman: a ah pinjam keta cik ajak kancil wee1771..suke sgt numberp late die!