June 10, 2009

meng- ANTIOXIDANT-kan diri

Kemalasan dan ketidak productive-an ketika study menyebabkan saya terase mcm badan saya ini penuh dgn toxin.. mungkin hanye psychology tapi mungkin juga care pemakanan saya.. Since saya skrg preggie agak sukar untuk meng-work outkan diri so I dont blame exercise.. saya hanye ber-exercise dgn care menolak rayyan dgn stroller berajlan2 keliling rumah..


tapi saya sgt salahkan care pemakanan saya yang amat2 tidak sihat..xtau kenape 2nd pregnancy nih saya x mendapat byk kesedaran... lot eating jajan (tit-bits), mkn nasi yg byk, susu sgt kurang, no cereal at all, no fresh fruit juice, juz a little of fruits ( itu pon makan mangga & durian..berkhasiat ke?? :P ) So yesterday selepas kepeningan menghadap Ma*tlab (sambil psycho byk toxin dlm badan) saya pon bersiap terus pergi ke G*iant...


So di G*iant saye grabbed lots of orange, apple, tomato and carrot---> ini adalah ingredient for my fresh fruit juice yg diminum every morning!) , Kiwi fruit---> untuk dimakan after main meal, Mix salad + thousand island--> makanan sampingan ( saye sgt lucky sebab skrg saye mmg tgh kemaruk mkn mix salad dgn thousand island...rase mcm sedap gile!!! ) , Kismis & Almond --> makanan kunyah2 saya untuk menggantikan jajan/tit bits saye...


Tetapi saya tetap juga membeli large bar of Cadbury chocolate..hehehe yang ini mmg sudah tidak boleh dipisahkan lagi dgn jiwa rage saye... Infact saye akan rase xbermaya jika xdpt 1 bite of choc dlm sehari ( hehehe SUNGGUH psycho kan.. :p )


Demikianlar care saye meng-antioxidant-kan diri saya...Today i feel so fresh, sudah beberape kali memerut untuk membuang toxin2 yg berkarat dlm badanku ini, terase ringan badan dan yang PALING penting belajar sgt best!!! senang jer menghadap programming yg berbelit belit ittew... walaopon x terror tp at least bergerak lar sket... compared to yesterday, langsung xboleh tgk coding..rase mcm mate kene cucuk dgn garfu..hehehehe
< align="justify">
Till then...Muah! Muah!

3 comments:

Oyis said...

bagus! chaiyok yzma!

the dreamer said...

pssst u look fabulous la yesterday

the dreamer said...

pssst u look fabulous la yesterday